Betaling en veiligheid

Betaalmogelijkheden

1. iDEAL

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Waarom zou je kiezen voor iDEAL?

  • Je betaalt snel, simpel en veilig online via je eigen bank.
  • Je hebt geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken.
  • Op werkdagen besteld? Binnen 3-5 werkdagen in huis!
  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis.

2. Creditcard

Bij ons zijn creditcards van MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders meer dan welkom. Het is niet mogelijk om te betalen met een Visa Debit Card, American Express of buitenlandse creditcards. Voor de kenners: via een SSL-beveiligde server. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we je bestelling die dag nog. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast. Dit geldt niet voor pre-orders. Waarom kiezen voor betalen per creditcard?

  • Betalen met creditcard is bij ons altijd volledig gratis.
  • Op werkdagen besteld?
  • Binnen 3-5 werkdagen in huis!
  • Je creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd.

3. PayPal

Bij ons kun je betalen via PayPal. Een PayPal-rekening kun je gebruiken als je digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar je jouw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. Je hoeft niet langer je creditcardgegevens te onthouden of naar je random reader te zoeken. Het enige wat je nodig hebt is je e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van Paypal kun je meer informatie vinden. Waarom kiezen voor betalen met PayPal?

  • Betalen met PayPal is bij ons altijd volledig gratis.
  • Je kunt veilige aankopen doen zonder je creditcardnummer of financiële informatie door te geven.
  • Op werkdagen besteld?
  • Binnen 3-5 werkdagen in huis!

Hoe kun je betalen met PayPal?

  1. Leg een product in je winkelmandje en klik op bestellen.
  2. Kies bij de stap 'betaalwijze' voor Paypal.
  3. Je wordt doorgestuurd naar de website van Paypal.
  4. Log in met je PayPal account. Bevestig de betaling.

Betaling mislukt

Je iDEAL betaling mislukt?

Is je betaling via iDEAL mislukt? Check dan eerst even of het geld is afgeschreven of niet. Is dit niet het geval? Dan kun je direct opnieuw een bestelling plaatsen. Is het geld wel van je bankrekening afgeschreven maar heb je na een uur nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice en zoek je transactienummer op. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld. Onze klantenservice helpt je verder.

Mijn Creditcard- of Paypal-betaling wordt geweigerd

Je hebt jouw bestelling betaald met je creditcard of Paypal en krijgt het bericht dat de betaling is geweigerd. Zowel Paypal als creditcardbetalingen zijn jammer genoeg gevoelig voor fraudeurs. Betalingen die middels deze betaalwijzen worden voldaan, worden daarom aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd gecontroleerd door de financiële instelling die onze creditcard- en paypalbetalingen uitvoert. Een betaling kan worden afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer de bestelling en betaling plaatsvindt vanaf een onbeveiligde wifilocatie waar vaker fraude is geconstateerd.

Mijn Creditcard- of Paypal-betaling is onterecht geweigerd

Helaas kan het voorkomen dat we onterecht jouw betaling weigeren. Dat is vervelend, excuses hiervoor! Coolblue heeft geen inzage in de redenen waarom jouw specifieke betaling afgekeurd is. We kunnen een geweigerde betaling ook niet terugdraaien, het gereserveerde bedrag zullen wij niet opnemen en de bestelling is geannuleerd. Coolblue gebruikt geen 'zwarte lijsten' van andere bedrijven en zal op zijn beurt deze afgekeurde betaling nooit delen met andere bedrijven. Het goede nieuws is dat we met deze controles enorm veel fraudeurs detecteren en kunnen daarmee zowel Cooblue als onze klanten beschermen tegen oneigenlijke betalingen. Wat moet ik nu doen? Wij willen net zo graag als jij dat je zo snel mogelijk je pakketje in ontvangst kan nemen. Je kunt jouw bestelling gewoon opnieuw plaatsen. We vragen je dan wel om te betalen via bijvoorbeeld iDEAL of vooruitbetaling. Kunnen we je helpen met het plaatsen van een nieuwe bestelling? Neem dan gerust contact met ons op.